Brev:
Mad igen igen - 7 mdr.
31. marts 2009
Alder:
7 mdr.
Mad igen igen  - 7 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar, det var dejligt med lidt hjælp til at komme videre…
Siden jeg modtog dit svar har jeg forsøgt at få morgenmad ind i programmet, det er svært. Jeg laver, som du foreslog havregrød, som jeg blander med lidt grød og evt. lidt hjemmelavet æblemos/jordbærmos. Men det glider bare ikke ned. Jeg synes hun nogenlunde kan kapere konsistensen, men munden bliver snørret sammen.
Jeg testede hende den anden dag og lavede en portion 'købegrød' og den spiste hun fint. Skal jeg bare være tålmodig? Min store datter spiste skiftevis havregrød og øllebrød, og det var dejligt at starte dagen med et solidt måltid.
Jeg synes ikke Freja virker speciel sulten og det som regel 2-3 timer siden hun er blevet ammet. Til middag spiser hun en god portion 'købegrød', da hun ikke vil have mit hjemmelavede. Til aften som regel en god portion kartoffel/grøntsagsmos med kød eller fisk i. Jeg var begyndt at give hende en smule, som er moset med gaffel først og derefter det blendede. Men det med små stykker i vil hun ikke have. Derudover er jeg også begyndt at give hende stykker af frugt i hånden, men hun fører det slet ikke ind i munden. Men vil dog gerne sutte på det, hvis jeg fører det op eller holder det.
Med hensyn til det motoriske er hun 'også doven'. Hun har rullet en gang, og det var vist mest held. Jeg ruller hende fra ryg til mave og omvendt og ligger hende på en stor bold på maven, er der andre ting jeg kan gøre for at “træne” hende. Jeg var selv meget doven som barn og det er hun vist også. Vores læge har konstateret at hun er “slap” i ryggen, dog ikke noget han fandt bekymrende. Hun snakker meget og er meget opmærksom og nysgerrig.
Med venlig hilsen
Nusse